Nuttige informatie
Groepsreis Hollywood en Anaheim

De ideale voorbereiding op je reis

Let op: Op deze pagina staat de nuttige informatie over het algemene programma voor de groepsreis. De mensen die hun reis hebben verlengd of aangepast krijgen persoonlijk informatie over de vliegtijden, evt. autohuur en/of transfers.

We verzamelen om 06:45 uur op Schiphol:

Loop vanuit Schiphol Plaza (begane grond), met de Hema aan je rechterhand, richting Vertrek/Aankomst 1/2 en loop rechtdoor. Hier tref je aan je rechterhand een La Place Express en recht voor je een trap naar boven. Daar staan we op elkaar te wachten, onder de schermen met vertrek en aankomsttijden. 

De laatste informatie over onze vlucht vind je op: 

https://www.schiphol.nl/nl/vertrek/KL601 

Heenreis:

  • KL 601 zaterdag 24 februari Amsterdam – Los Angeles 09.50 – 11.50

Terugreis:

  • KL 602 zaterdag 2 maart Los Angeles – Amsterdam 13.50 – 09.05 (zondag 3 maart)
 

Neem mee naar de incheckbalie: paspoort en geprinte ESTA verklaring

Hilton Los Angeles North/Glendale

100 W Glenoaks Blvd

Glendale, CA 91202

Telefoon: +1 818-956-5466

========================

Cambria Hotel and Suites Anaheim

101 E Katella Ave

Anaheim, CA 92802

Telefoon: +1 714-520-3200

Om te kunnen reizen naar de Verenigde Staten van Amerika is het noodzakelijk dat je in bezit bent van een geldig paspoort. Een Europese identiteitskaart voldoet NIET! Zorg er tevens voor dat je paspoort gedurende de hele reis geldig is!

Alle reizigers dienen een geldige ESTA Verklaring te hebben. Het aanvragen hiervan kun je doen via de officiële site van de Amerikaanse overheid: https://esta.cbp.dhs.gov. Een ESTA is 2 jaar geldig, dus ben je onlangs nog in Amerika geweest, dan kan het zijn dat jouw ESTA verklaring nog geldig is en je dus niet een nieuwe verklaring hoeft aan te vragen. De status van je huidige ESTA verklaring kun je ook checken via bovenstaande website. Zorg ervoor dat je je paspoortgegevens en overige officiële gegevens, zoals je adres, telefoonnummers, Burgerservicenummer (Nederland) of Rijksregisternummer (België) bij de hand hebt.

Je verblijft tijdens je reis als eerste in het Hilton Glendale hotel. Ook die gegevens moet je opgeven:

Hilton Glendale

100 W Glenoaks Blvd

Glendale, CA 91202

United States

Het programma is elke dag vrij en onderstaande activiteiten zijn optioneel. Desondanks zouden we je wel willen vragen om bij de reisleiding aan te geven indien je niet deelneemt aan een van de programmaonderdelen.

De inhoud van het programma en de genoemde tijden zijn onder voorbehoud van veranderingen vanwege actuele weersomstandigheden, verkeersdrukte of andere (onvoorziene) omstandigheden. Hieraan kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.

De WhatsApp INFO groep zal gebruikt worden voor updates op de dag zelf.

Zaterdag 24 februari

  • Aankomst luchthaven Los Angeles volgens schema: 11:50 uur
  • Na aankomst, douane en bagage afhalen: transfer naar het hotel.
  • Aankomst hotel: 13.30 – 14.30 uur (bagage kun je achterlaten bij ‘concierge’)
  • Check-in vanaf 15.00 uur (of eerder op basis van beschikbaarheid)
  • Welkomstborrel: 17.00 – 17.30 uur in de lobby bar ‘Amuse’ van Hilton Glendale.

Zondag 25 februari:

  • Vrije dag / bezoek Universal Studios Hollywood (optioneel en op eigen gelegenheid)

Maandag 26 februari:

Tour met Michiel Veenstra: “In de voetsporen van Walt”

  • Verzamelen in de lobby van het hotel om 08.15 uur
  • Vertrek bus: 08.30 uur
  • Bezoek Walt Disney Studios (09.00 – 13.00 uur)
  • Bezoek Walt’s Barn (13.30 – 15.00 uur)
  • Bezoek aan enkele belangrijke locaties in de geschiedenis van Walt (& Roy) Disney in Hollywood (15.00 – 17.30 uur)
  • Bezoek Hollywood Blvd. / Walk of Fame (17.30 – 19.00 uur)
  • Terugkomst bus bij hotel: omstreeks 19.30 uur
 

Dinsdag 27 februari:

  • Vertrek naar Anaheim: 05.45 uur verzamelen in de lobby; 06.00 uur vertrek
  • Aankomst Cambria Hotel en bagage afgeven bij ‘concierge’: 07.00 en 07.30 uur
  • Vervolgens op eigen gelegenheid bezoek Disneyland Resort

Woensdag 28 februari:

  • Bezoek Disneyland Resort
 

Donderdag 29 februari:

  • Bezoek Disneyland Resort
  • D-Tales Tour: Disney California Adventure Park – Verzamelen om 14.30 uur bij Oswald’s, aan het begin van Buena Vista Street (direct links bij binnenkomst park)
 

Vrijdag 1 maart:

  • Bezoek Disneyland Resort
  • D-Tales Tour: Disneyland Park – Verzamelen om 14.30 uur aan de linkerzijde van ‘The Mad Hatter’ (na binnenkomst van het park op ‘Townsquare’ aan de rechterzijde)
 

Zaterdag 2 maart:

  • Vertrekdag
  • Check-out
  • Verzamelen in de lobby van het hotel om 10.00 uur
  • Vertrek van de bus richting Los Angeles International Airport: 10.15 uur
 

Zondag 3 maart:

  • Aankomst luchthaven Amsterdam, Schiphol volgens schema: 09.05 uur

Wat je vraag of probleem ook is, wij lossen het graag op. Als je tijdens de reis problemen of klachten hebt, neem dan altijd eerst contact op met de leverancier ter plaatse, bijvoorbeeld via de receptie van je hotel of Guest Services in Disneyland Resort. Als dit niet voor de gewenste oplossing zorgt, blijf dan niet met problemen of klachten zitten, maar neem contact met ons op. Daar zijn we voor!

Dit kun je het makkelijkste doen door een van de reisleiders Rick of Willem aan te spreken. Zijn ze niet in de buurt, dan kun je ze uiteraard ook een whatsapp bericht sturen of bellen:

telefoonnummer Rick: +31 (0)6 18 99 93 66

telefoonnummer Willem: +31 (0)6 15 07 54 88

Betalen kun je in Amerika met contant geld, pin/bankpas en creditcard. 

Contant geld: Op veel plekken zijn bankautomaten waar je contant geld kunt opnemen. En natuurlijk kun je ook in Nederland of België al euro’s voor dollars wisselen. Hou er rekening mee dat je vaak een eenmalig bedrag betaalt voor de opname van contact geld in Amerika en dat de wisselkoers niet altijd even gunstig is.

Bankpas: Bankkaarten met het Maestro logo worden over het algemeen goed geaccepteerd in Amerika, maar niet altijd. En, soms werkt het – in bijvoorbeeld Disneyland – op de ene locatie wel, en de andere niet. 

Creditcard: Dit is, hoe gek het misschien ook klinkt, het meest geaccepteerde betaalmiddel in Amerika. Heb je nog geen creditcard dan kun je deze onder meer bij je eigen bank aanvragen. Online banken als Bunq en Revolut bieden ook online creditcards aan, met meestal een gunstigere wisselkoers bij betalingen. Een online creditcard kun je vervolgens koppelen aan Apple Pay of Google Pay. Wij adviseren met klem om een credit card mee te nemen. Deze heb je namelijk ook nodig om in te checken bij het hotel en zal worden gebruikt als garantie voor eventuele ‘incidentals’, mocht je bijvoorbeeld gebruik maken van de bar of het restaurant.

Heb je allergieën, een speciaal dieet of heb je een medische conditie waarvan het belangrijk is dat de reisleiding hiervan op de hoogte te brengen, laat dit alsjeblieft aan ons weten!

In het geval van allergieën of dieten, kun je, bij het kiezen van je stoelen voor de vluchten, ook je dieetwensen of allergie gegevens opgeven. Zorg er ook voor dat je informatie over jouw allergie, dieet of medische conditie in het Engels bij je hebt, zodat je in voorkomende gevallen, de juiste informatie paraat hebt.

Gebruik je medicijnen? Controleer dan of je jouw medicijnen zomaar mee mag nemen naar Amerika. 

Een belangrijke onderdeel is onder andere de bepaling of jouw medicijnen onder de Opiumwet vallen. Als dat zo is, dan zul je hier de juiste verklaringen voor mee moeten nemen. Dit betreft een medische verklaring. Vaak is dit een brief of verklaring van jouw arts die door het CAK gewaarmerkt moet worden. Je leest hier alles over op de site van het CAK.

Als algemene regel geldt, voor alle medicijnen:

– Neem alleen datgene mee dat je tijdens de gehele reis nodig hebt. Niet meer, niet minder

– Neem een medicijnpaspoort mee. Dit kun je opvragen bij de apotheek. Laat dit opstellen in de Engelse taal.

– Neem medicijnen mee in de originele verpakking en met de originele stickers

Heb je hier vragen over? Aarzel niet en neem contact met ons op! 

Bellen en gebeld worden kan natuurlijk gewoon in Amerika. Alle probviders hebben een prima dekking. Check bij jouw provider welke tarieven er gelden.

Voor het gebruik van mobiele data zijn er verschillende opties. Veel providers bieden speciale databundels voor gebruik in Amerika die je van te voren af kunt schaffen.

Heeft jouw provider dergelijke bundels niet of zijn ze erg kostbaar, dan kun je het gebruik van een e-sim overwegen. De meeste wat nieuwe telefoons hebben de mogelijkheid hiervoor. Het houdt in dat je een extra data abonnement op je telefoon laadt en bij aankomst in Amerika kun je aangeven dat mobiele data via dat abonnement loopt.

Wij hebben goede ervaringen met Airalo. Mocht je dit willen aanschaffen, gebruik dan kortingscode WILLEM2410 en ontvang $3.- korting!

Voor het bezoeken van de Disney parken, het kunnen eten in de restaurants of het beleven van speciale evenementen is voorbereiding nodig. 

Ten eerste is het belangrijk dat je My Disneyland Account aanmaakt. Dat kan via de officiele website van het Disneyland Resort (rechtsboven). Dit account is jouw centrale punt voor het regelen van je Disney avonturen. Heb je al een Disney+ of My Disney Experience Account (voor Walt Disney World), dan kun je ook daarmee inloggen. 

Zodra je de Disney tickets van ons ontvangen hebt, kun je deze koppelen in jouw My Disneyland omgeving. De exacte instructies hiervoor ontvang je samen met je tickets van ons. 

1. Maak je parkreserveringen. Dat kan zodra je tickets geactiveerd zijn. Je kunt hierbij onze planning aanhouden, maar natuurlijk ook je eigen planning maken.Een parkreservering kun je te allen tijde annuleren en opnieuw inboeken, mits er ruimte/capaciteit is in de parken. Ons advies: zodra je je tickets hebt: maak je reservering!

2. 60 dagen van tevoren kun je de restaurants reserveren. Dit gaat vaak om 15.00 uur open, dus zorg ervoor dat je klaar zit want populaire restaurants zijn vaak snel volgeboekt. Is het niet gelukt? Geen paniek, naarmate de gewenste datum dichterbij komt, kan er ook extra capaciteit beschikbaar komen. Let op: veel restaurantboekingen moet je garanderen met een credit card die aan jouw My Disneyland account is gekoppeld. Zorg er dus voor dat je dat in orde hebt. 

Je kunt nu al, zodra je je My Disneyland account hebt, oefenen. Reserveer bijvoorbeeld eens een restaurant voor over 3/4 weken. Zorg er dan wel voor dat je deze ook weer annuleert! Indien je niet komt opdagen bij je gereserveerde tafel, zal er per persoon $10,00 in rekening worden gebracht (via je creditcard). Dus annuleer altijd een dag van te voren als je niet wil/kunt gaan. Daarom belangrijk bij het oefenen… reserveer een restaurant in de toekomst, zodat je die ook zonder kosten kunt annuleren.

En uiteraard, naast de officiële website heeft Disneyland ook officiële apps voor Android en iOS. Alle functionaliteit van de site, zit ook hierin en dit is een onmisbaar hulpmiddel voor je trip naar het Disneyland Resort in aanaheim. (De links naar de apps: de iOS / Apple App, de Android App)

Op deze pagina van de Disneyland website vind je alle informatie over. Belangrijke updates, extra tips (voor bv Genie+, Individual Lightning Lanes of andere Disneyland activiteiten) zullen hier ook verschijnen, of vraag ons ernaar!

Heb je nog vragen? Lees dan onze FAQ (klik hier) of stel je vragen in de groepsapp of direct aan Rick of Willem (gegevens staan in de groepsapp). 

Deel deze reis:

Heb je nog (andere) vragen?

Stel je vraag in de groepsapp of direct aan Rick of Willem. 

De algemene contactinformatie van Florivida: