Nuttige informatie
Groepsreis Orlando

De ideale voorbereiding op je reis

Let op: Op deze pagina staat de nuttige informatie over het algemene programma voor de groepsreis. De mensen die hun reis hebben verlengd of aangepast krijgen persoonlijk informatie over de vliegtijden, evt. autohuur en/of transfers.

We verzamelen om 08:45 uur op Schiphol:

Loop vanuit Schiphol Plaza (begane grond) naar vertrekhal 3 en vervolgens naar check-in desk 26. Daar staat Ralf op jullie te wachten. 

Heenreis:

  • UA 947 dinsdag 3 september Amsterdam – Washington 12.00 – 14.15
  • UA 2268 dinsdag 3 september Washington – Orlando 17:40 – 20:02

 

Terugreis:

  • UA 2424 donderdag 12 september Orlando – Houston 11.50 – 13.26
  • UA 20 donderdag 12 september Houston – Amsterdam 16:50 – 09:20 (13 september)
 

Neem mee naar de incheckbalie: paspoort en geprinte ESTA verklaring

Rosen Inn Lake Buena Vista

8442 Palm Parkway

Orlando, FL 32836

Telefoon: +1 407-996-7300

Om te kunnen reizen naar de Verenigde Staten van Amerika is het noodzakelijk dat je in bezit bent van een geldig paspoort. Een Europese identiteitskaart voldoet NIET! Zorg er tevens voor dat je paspoort gedurende de hele reis geldig is!

Alle reizigers dienen een geldige ESTA Verklaring te hebben. Het aanvragen hiervan kun je doen via de officiële site van de Amerikaanse overheid: https://esta.cbp.dhs.gov. Een ESTA is 2 jaar geldig, dus ben je onlangs nog in Amerika geweest, dan kan het zijn dat jouw ESTA verklaring nog geldig is en je dus niet een nieuwe verklaring hoeft aan te vragen. De status van je huidige ESTA verklaring kun je ook checken via bovenstaande website. Zorg ervoor dat je je paspoortgegevens en overige officiële gegevens, zoals je adres, telefoonnummers, Burgerservicenummer (Nederland) of Rijksregisternummer (België) bij de hand hebt.

Je verblijft tijdens je reis in het Rosen Inn Lake Buena Vista. Dit dien je op te geven bij je verblijfadres en contactpersoon:

Rosen Inn Lake Buena Vista

8442 Palm Parkway

Orlando, FL 32836

United States

Het programma is elke dag vrij en onderstaande activiteiten zijn optioneel. Desondanks zouden we je wel willen vragen om bij de reisleiding aan te geven indien je niet deelneemt aan een van de programmaonderdelen.

De inhoud van het programma en de genoemde tijden zijn onder voorbehoud van veranderingen vanwege actuele weersomstandigheden, verkeersdrukte of andere (onvoorziene) omstandigheden. Hieraan kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.

De Whatsapp INFO groep zal gebruikt worden voor updates op de dag zelf.

3-9DinsdagAankomst 
4-9WoensdagMagic Kingdom 
5-9DonderdagDisney’s Animal Kingdom 
6-9VrijdagEPCOTTour: Drinking & Eating around the World
7-9ZaterdagHollywood Studios 
8-9ZondagMagic KingdomTour: Classic Snacks
9-9MaandagAnimal KingdomTour: Scavenger Hunt
10-9DinsdagEPCOTOptioneel: vanaf 16:00 hoppen naar MK voor MNSSHP
11-9WoensdagHollywood Studios 
12-9DonderdagTerugvlucht / of verlenging 
13-9     VrijdagThuiskomst 

Wat je vraag of probleem ook is, wij lossen het graag op. Als je tijdens de reis problemen of klachten hebt, neem dan altijd eerst contact op met de leverancier ter plaatse, bijvoorbeeld via de receptie van je hotel of Guest Services in Disneyland Resort. Als dit niet voor de gewenste oplossing zorgt, blijf dan niet met problemen of klachten zitten, maar neem contact met ons op. Daar zijn we voor!

Dit kun je het makkelijkste doen door Ralf aan te spreken. Is hij niet in de buurt, dan kun je hem uiteraard ook een whatsapp bericht sturen of bellen:

telefoonnummer Ralf: +31 (0)6 15 00 70 98

Voor, tijdens en na afloop van de reis houden we ook contact via een Whatsapp Community. Deze is via onderstaande link te bereiken:

 https://chat.whatsapp.com/KxxZvt2wN6W4bN0WrmjNud

Betalen kun je in Amerika met contant geld, pin/bankpas en creditcard. 

Contant geld: Op veel plekken zijn bankautomaten waar je contant geld kunt opnemen. En natuurlijk kun je ook in Nederland of België al euro’s voor dollars wisselen. Hou er rekening mee dat je vaak een eenmalig bedrag betaalt voor de opname van contact geld in Amerika en dat de wisselkoers niet altijd even gunstig is.

Bankpas: Bankkaarten met het Maestro logo worden over het algemeen goed geaccepteerd in Amerika, maar niet altijd. En, soms werkt het – in bijvoorbeeld Disneyland – op de ene locatie wel, en de andere niet. 

Creditcard: Dit is, hoe gek het misschien ook klinkt, het meest geaccepteerde betaalmiddel in Amerika. Heb je nog geen creditcard dan kun je deze onder meer bij je eigen bank aanvragen. Online banken als Bunq en Revolut bieden ook online creditcards aan, met meestal een gunstigere wisselkoers bij betalingen. Een online creditcard kun je vervolgens koppelen aan Apple Pay of Google Pay. Wij adviseren met klem om een credit card mee te nemen. Deze heb je namelijk ook nodig om in te checken bij het hotel en zal worden gebruikt als garantie voor eventuele ‘incidentals’, mocht je bijvoorbeeld gebruik maken van de bar of het restaurant.

Heb je allergieën, een speciaal dieet of heb je een medische conditie waarvan het belangrijk is dat de reisleiding hiervan op de hoogte te brengen, laat dit alsjeblieft aan ons weten!

In het geval van allergieën of dieten, kun je, bij het kiezen van je stoelen voor de vluchten, ook je dieetwensen of allergie gegevens opgeven. Zorg er ook voor dat je informatie over jouw allergie, dieet of medische conditie in het Engels bij je hebt, zodat je in voorkomende gevallen, de juiste informatie paraat hebt.

Gebruik je medicijnen? Controleer dan of je jouw medicijnen zomaar mee mag nemen naar Amerika. 

Een belangrijke onderdeel is onder andere de bepaling of jouw medicijnen onder de Opiumwet vallen. Als dat zo is, dan zul je hier de juiste verklaringen voor mee moeten nemen. Dit betreft een medische verklaring. Vaak is dit een brief of verklaring van jouw arts die door het CAK gewaarmerkt moet worden. Je leest hier alles over op de site van het CAK.

Als algemene regel geldt, voor alle medicijnen:

– Neem alleen datgene mee dat je tijdens de gehele reis nodig hebt. Niet meer, niet minder

– Neem een medicijnpaspoort mee. Dit kun je opvragen bij de apotheek. Laat dit opstellen in de Engelse taal.

– Neem medicijnen mee in de originele verpakking en met de originele stickers

Heb je hier vragen over? Aarzel niet en neem contact met ons op! 

Bellen en gebeld worden kan natuurlijk gewoon in Amerika. Alle providers hebben een prima dekking. Check bij jouw provider welke tarieven er gelden.

Voor het gebruik van mobiele data zijn er verschillende opties. Veel providers bieden speciale databundels voor gebruik in Amerika die je van te voren af kunt schaffen.

Heeft jouw provider dergelijke bundels niet of zijn ze erg kostbaar, dan kun je het gebruik van een e-sim overwegen. De meeste wat nieuwe telefoons hebben de mogelijkheid hiervoor. Het houdt in dat je een extra data abonnement op je telefoon laadt en bij aankomst in Amerika kun je aangeven dat mobiele data via dat abonnement loopt.

Wij hebben goede ervaringen met Airalo. Mocht je dit willen aanschaffen klik dan op deze link en gebruik dan kortingscode NEWTOAIRALO15 en ontvang 15% korting!

Voor het bezoeken van de Walt Disney World, het kunnen eten in de restaurants of het beleven van speciale evenementen is voorbereiding nodig. Via onderstaande pagina kom je alles te weten over hoe je een My Disney Experience account aanmaakt en je ticket vervolgens kunt koppelen.

My Disney Experience – uitleg

 

 

Heb je nog vragen? Lees dan onze FAQ (klik hier) of stel je vragen in de groepsapp of direct aan Ralf of Willem (gegevens staan in de groepsapp). 

Heb je nog (andere) vragen?

Stel je vraag in de groepsapp of direct aan Ralf of Willem. 

De algemene contactinformatie van Florivida: