Nuttige informatie
USA reizen 2022

De ideale voorbereiding op jouw reis

De reis naar de Verenigde Staten van Amerika kan op verschillende wijzen worden uitgevoerd. Het kan middels een rechtstreeks vlucht tussen de luchthaven van vertrek en de luchthaven van aankomst. 

Een andere mogelijkheid is dat je een overstap hebt. Dat betekent dat je je tijdens je reis eerst een andere luchthaven aandoet. Als dat het geval is, en je reist via een Europese luchthaven, dan hoef je je geen zorgen te maken om je ruimbagage. Deze wordt automatisch door de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt ‘doorgelabeld’. Dat betekent dat jouw ruimbagage automatisch met jou meereist.

Als jouw overstapluchthaven in Amerika ligt, dan geldt er een andere procedure. Op de eerste luchthaven waar je de verenigde Staten van Amerika binnenkomt, ga je door de douane, haal je je koffer op van de band en geef je deze af bij de de balie of medewerker van jouw volgende vlucht. Dit staat duidelijk aangegeven zodra je je koffer hebt opgehaald. In dit geval hoef je niet meer door de douane als je aankomt op de luchthaven van je bestemming,.

Om te kunnen reizen naar de Verenigde Staten van Amerika is het noodzakelijk dat je in bezit bent van een geldig paspoort. Een Europese identiteitskaart voldoet NIET! Zorg er tevens voor dat jouw paspoort gedurende de hele reis geldig is!

Alle reizigers dienen een geldige ESTA Verklaring te hebben. Het aanvragen hiervan kun je doen via de officiële site van de Amerikaanse overheid: https://esta.cbp.dhs.gov. Een ESTA is 2 jaar geldig, dus ben je onlangs nog in Amerika geweest, dan kan het zijn dat jouw ESTA verklaring nog geldig is en je dus niet een nieuwe verklaring hoeft aan te vragen. De status van je huidige ESTA verklaring kun je ook checken via bovenstaande website. Zorg ervoor dat je je paspoortgegevens en overige officiële gegevens, zoals je adres, telefoonnummers, Burgerservicenummer (Nederland) of Rijksregisternummer (België) bij de hand hebt. 

Om te mogen reizen naar Amerika dien je volledig gevaccineerd te zijn. Een booster vaccinatie is hierbij niet noodzakelijk. De volledige vaccinatie betreft 2 vaccinaties van Pfizer, Moderna, AstraZeneca of 1 vaccinatie van Janssen/Johnsen & Johnsen. 

Het Amerikaanse overheidsorgaan dat de regels hiervoor opstelt, het CDC, heeft de volledige regels en eisen hier gepubliceerd: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/travelers/proof-of-vaccination.html#covid-vaccines. Check deze pagina op tijd, want er zijn regelmatig updates.

Vanaf 12 juni 2022 is het negatieve Covid testbewijs niet meer vereist als je naar Amerika reist!

De meest actuele vereisten en regels kun je nalezen op de website van het CDC: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/travelers/noncitizens-US-air-travel.html

En hou ook altijd de informatie van de Nederlandse overheid in de gaten: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/verenigde-staten-van-amerika

Uiteraard brengen wij je ook op de hoogte van belangrijke wijzigingen of eisen.

Betalen kun je in Amerika met contant geld, pin/bankpas en creditcard. 

Contant geld: Op veel plekken zijn bankautomaten waar je contant geld kunt opnemen. En natuurlijk kun je ook in Nederland of België al Euro’s voor dollars inwisselen en dat meenemen. Hou er rekening mee dat je vaak een eenmalig bedrag betaalt voor de opname van contact geld in Amerika en dat de wisselkoers niet altijd even gunstig is.

Bankpas: Bankkaarten met het Maestro logo worden over het algemeen goed geaccepteerd in Amerika, maar niet altijd. En, soms werkt het – in bijvoorbeeld Walt Disney World – op de ene locatie wel, en de andere niet. 

Creditcard: Dit is, hoe gek het misschien ook klinkt, het meest geaccepteerde betaalmiddel in Amerika. Heb je nog geen creditcard dan kun je deze onder meer bij je eigen bank aanvragen. Online banken als Bunq en Revolut bieden ook online creditcards aan, met meestal een gunstigere wisselkoers bij betalingen. Een online creditcard kun je vervolgens koppelen aan Apple Pay of Google Pay. Wij adviseren om sowieso een credit card mee te nemen. 

Op de reizen van Florivida zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Tevens zijn we aangesloten bij de ANVR en VZR.

Mocht je onverhoopt je reis moeten annuleren, dan is het fijn als je hiervoor verzekerd bent. Hiervoor kun je binnen 14 dagen na boeking een annuleringsverzekering afsluiten.

Indien tijdens de reis onverwachte gebeurtenissen plaatsvinden op bijvoorbeeld het gebied van gezondheid, schade of diefstal aan persoonlijke eigendommen of anderszins, dan is het belangrijk dat je ook in deze gevallen goed verzekerd bent. Dit wordt normal gesproken gedenkt door je eigen zorgverzekering en/of een reisverzekering. Ook hiervoor geldt: controleer wat er gedekt is en wat niet.

Florivida biedt zowel reis- als annuleringsverzekeringen aan van de Europeesche Verzekeringen. Wil je hiervan een offerte ontvangen. Neem dan contact met ons op!

Heb je allergieën, een speciaal dieet of heb je een medische conditie waarvan het belangrijk is dat je reisgenoten hiervan op de hoogte zijn, maak dit duidelijk!

In het geval van allergieën of dieten, kun je, bij het kiezen van je stoelen voor de vluchten, ook je dieetwensen of allergie gegevens opgeven. Zorg er ook voor dat je informatie over jouw allergie, dieet of medische conditie in het Engels bij je hebt, zodat je in voorkomende gevallen, de juiste informatie paraat hebt.

Gebruik je medicijnen? Controleer dan of je jouw medicijnen zomaar mee mag nemen naar Amerika. 

Een belangrijke onderdeel is onder andere de bepaling of jouw medicijnen onder de Opiumwet vallen. Als dat zo is, dan zul je hier de juiste verklaringen voor mee moeten nemen. Dit betreft een medische verklaring. Vaak is dit een brief of verklaring van jouw arts die door het CAK gewaarmerkt moet worden. Je leest hier alles over op de site van het CAK.

Als algemene regel geldt, voor alle medicijnen:

– Neem alleen datgene mee dat je tijdens de gehele reis nodig hebt. Niet meer, niet minder

– Neem een medicijnpaspoort mee. Dit kun je opvragen bij de apotheek. Laat dit opstellen in de Engelse taal.

– Neem medicijnen mee in de originele verpakking en met de originele stickers

Heb je hier vragen over? Aarzel niet en neem contact met ons op! 

Bellen en gebeld worden kan natuurlijk gewoon in Amerika. Alle probviders hebben een prima dekking. Check bij jouw provider welke tarieven er gelden.

Voor het gebruik van mobiele data zijn er verschillende opties. Veel providers bieden speciale databundels voor gebruik in Amerika die je van te voren af kunt schaffen.

Heeft jouw provider dergelijke bundels niet of zijn ze erg kostbaar, dan kun je het gebruik van een e-sim overwegen. De meeste wat nieuwe telefoons hebben de mogelijkheid hiervoor. Het houdt in dat je een extra data abonnement op je telefoon laadt en bij aankomst in Amerika kun je aangeven dat mobiele data via dat abonnement loopt.

Wij hebben goede ervaringen met Airalo. Mocht je dit willen aanschaffen, we hebben kortingscodes beschikbaar!

Voor het bezoeken van de Disney parken, het kunnen eten in de restaurants of het beleven van speciale evenementen is voorbereiding nodig. 

Ten eerste is het belangrijk dat je My Disney Experience Account aanmaakt. Dat kan via de officiele website van Walt Disney World (rechtsboven, of via de directe link). Dit account is jouw centrale punt voor het regelen van je Disney avonturen. Zodra je een account hebt kun je ook je partner of reisgenoot koppelen (My Friends and Family), zodat je eenvoudig boekingen voor jullie kunt maken.

In de loop van juni ontvang je de Disney tickets van ons, die je vervolgens koppelt in jouw My Disney Experience omgeving.

1. Maak je parkreserveringen. Dat kan zodra je tickets geactiveerd zijn. Je kunt hierbij onze planning aanhouden, maar natuurlijk ook je eigen planning maken.Een parkreservering kun je te allen tijde annuleren en opnieuw inboeken, mits er ruimte/capaciteit is in de parken. Ons advies: zodra je je tickets hebt: maak je reservering!

2. 60 dagen van tevoren kun je de restaurants reserveren. Dit gaat vaak om 11.45 uur open, dus zorg ervoor dat je klaar zit want populaire restaurants zijn vaak snel volgeboekt. Is het niet gelukt? Geen paniek, naarmate de gewenste datum dichterbij komt, kan er ook extra capaciteit beschikbaar komen. Let op: veel restaurantboekingen moet je garanderen met een credit card die aan jouw My Disney Experience is gekoppeld. Zorg er dus voor dat je dat in orde hebt. 

Je kunt nu al, zodra je je My Disney Experience Account hebt, oefenen. Reserveer bijvoorbeeld eens een restaurant voor over 3/4 weken. Zorg er dan wel voor dat je deze ook weer annuleert! Indien je niet komt opdagen bij je gereserveerde tafel, zal er per persoon $10,00 in rekening worden gebracht (via je creditcard). Dus annuleer altijd een dag van te voren als je niet wil/kunt gaan. Daarom belangrijk bij het oefenen… reserveer een restaurant in de toekomst, zodat je die ook zonder kosten kunt annuleren.

In de Whatsappgroep zullen naar verwachting ook alle tips en tricks gedeeld worden.

En uiteraard, naast de officiële website heeft Walt Disney World ook officiële apps voor Android en iOS. Alle functionaliteit van de site, zit ook hierin en dit is een onmisbaar hulpmiddel voor je trip naar Walt Disney World. (De links naar de apps: de iOS / Apple App, de Android App)

Op deze pagina van de WDW website vindt je hier alle informatie over. Belangrijke updates, extra tips (voor bv Genie+, Individual Lightning Lanes of andere WDW activiteiten), zullen we hier later toevoegen.

Heb je nog vragen? Lees dan onze FAQ (klik hier) of stel je vragen door onderstaand formulier in te vullen.

Heb je nog (andere) vragen?

Neem nu contact op met ons via het formulier onderaan de pagina of klik op onderstaande knop. 

Je kunt ons uiteraard ook bellen, e-mailen of via whatsapp een berichtje sturen!